fredag 29 augusti 2014

Det vanliga samtaleriet

Ett samtal med frisören igår såg ut så här:

Frissan: Jadu, vad använder du egentligen för produkter? Använder du balsam?
Jag: Hela Morrocanoil serien.
Frissan: Jahaa, då är det säkert så att du plattar det varje dag.
Jag: Nej, högst en gång i veckan.
Frissan: Jahaa, du har säkert en dålig plattång. Du borde testa GHD (kostar ca 250€).
Jag: Jag har en GHD.
Frissan: Men ojdå. Jag tror verkligen att en keratinbehandling skulle vara något för dig.
Jag: Mmmmm... Vad kostar det kalaset då?
Frissan: Ca 500€. Men det håller i hela tre månader.
Jag: Kan jag inte bara låta det vara, du vet natural?
Frissan: Tror nog en keratinbehandling skulle göra susen för dig.
Jag: Vad är det ens?
Frissan: Gör ditt hår jättefint. Man sätter in medel i håret i ett antal timmar sen plattar man det med medlet i.
Jag: Låter ju sjukt hälsosamt..(semisarkastisk)
Frissan: Ska vi boka in en tid då?
Jag: Not today.


Skulle vilja ha en frisör som inte ältar min hårkvalitet, mitt självlockiga hår och hur man ska få bukt på det blabla. Kan vi inte bara prata om väder, solnedgångar, dvärgar eller vad som helst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar