måndag 4 augusti 2014

Företagsfotoeriet

Det är något finurligt med företagsbilder. Man ska ju variera varannan bild med glad och lite lömsk. Man måste ju ändå ha några bilder på lager där man ser ut som om man inger helt sjuk respekt. Sådär som att "Om du är taskig mot mig skickar jag mina storebröder efter dig". Nu har jag i och för sig bara en storebror. Men ändå, kanske just därför det är extra viktigt att se lite sur ut. 
Sen kommer man till den här bilden då man inte har en blekaste aning om vad man pysslar med. Man viftar lite bara och pratar samtidigt. Då ser man ut så här. Väldigt spännande.
Tillslut börjar man bli lite generad. Sådär. "Men sluta ta fler bilder på mig nu för fan, jag är ingen Kate Moss".
Sen blir fotografen glad. Plötsligt får han en bild på mig där jag ser lite smårund och glad ut. precis som om jag är en sådan där som bara älskar att baka bullar. Om man känner mig så ser man i mina ögon att jag tänker. "Sista bilden, annars slår jag dig". Tungt jobb det där med att vara fotograf.



2 kommentarer:

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar