torsdag 28 augusti 2014

Frisöreriet

Ska till frisören idag. Fixa till det där jag har på huvudet som kallas hår. Känns mera som något man hittat i brunssan efter första maj. Kvarglömt och sorgligt. Varje höst sitter jag där och tänker att i år ska jag minsann bli brunhårig. Men sen har jag kommit till den punkten i livet där jag är fullt medveten om att jag varken trivs eller kommer vilja hålla mitt hår brunt. Blir liksom inget bra flow i själen. Så jag blir kallt blond istället. Ser fram emot att lyssna på de vanliga frisörkommentarerna "Men herregud, vad har du gjort med det?" eller "Lilla gumman, har du hört talas om balsam?". Ehhh joo. Det har jag.

Idag har jag dessutom tänk leta fram någon festlig bild från nätet och vifta med. Hört talas om att människor tydligen gör det. Viftar med inspirationsbilder framför frissan och på allvar tror att en kommer att se likadan ut. Ska testa det idag. Vifta med Scarlett Johansson eller något annat helt verklighetsfrånvänt. 
Luggen kommer i alla fall inte tillbaka

5 kommentarer:

  1. Svar
    1. Hörredu. Du älskar också att klippa ut min ansikte från bilden också och sätta den i whatsappgrupper. Skurk! <3

      Radera
  2. kan ren avslöja att jag har tittat på den här bilden två gånger och fnissat i min sjukdomsmisär <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag som tyckte att jag är ju kunnon söt där. Niki skrattade också högt och sa att jag ser ut som fem.

      Radera
  3. Senast jag var till frissan fick jag höra att jag har väl plattat mitt hår, hon trodde inte riktigt på mig när jag svarade inte det senaste halvåret... Borde man kanske hålla sig till en frissa för att slippa höra samma kommentarer varje gång? /hon med hårtypen tvärtemot din :)

    SvaraRadera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar