fredag 8 december 2017

Bästa veckodaneriet

Det är fredag och jag har inga planer för helgen. Inga alls. Känns så skönt. Tänker spatsera på stan, kolla på juliga saker. Laga en stor lasagne av hjortfärsen i kylskåpet, spela Sims och dricka ett glas rödpang. Ta långa promenader med fluffe i skogen och planera nyårskalaset i vårt hem. 

På måndag ska jag flyga till Moskva och därefter vidare till Krasnodar i södra  Ryssland. Plockade upp mitt visa igår och var lite förfärad över att det sitter fast i mitt pass. Tänkte lättat när jag tog den bleka fula bilden att jag bara skulle behöva se på den lite tillfälligt. Men där är den nu. Fast i mitt pass. 

Jag har aldrig varit i Ryssland tidigare och ser verkligen fram emot nästa veckas resa. Tror att det är hälsosamt för mig att uppleva Ryssland. Har så många fördomar om landet och väntar med spänning på att få uppleva kalaset. Hur är det mer er? Någonsin hängt i Ryssland?
Tog en ganska kort men god middag med Niki på Sandro några hus från vårt. Åt en god pasta med lammköttbullar och ett glas pang till det. Nu är vi hemma igen och tar det lugnt. 

Det är himla många som frågat mig de senaste dagarna om jag ännu är deppig efter mitt lite ångestladdade inlägg i början av veckan. Nej, jag mår bra. Ibland får man en riktigt deppig dag och man fattar inte alls varför. Konstigt nog borde jag som kvinna vara van vid att man blir lite deppig någon dag i månaden innan lingonveckan. Något jag varje gång glömmer och blir alltid lika förvånad över alla känslor. Men så är det ibland, kvinnolivet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar