lördag 16 december 2017

Reflektioneriet







  • Människor är väldigt nyfikna på mig som person. Jag antar att jag är lite annorlunda den ryska kvinnan. Får kommentarer om att jag är så "glad". 
  • De har längre arbetsdagar än vad vi har. 
  • Männen skakar hand med varandra varje morgon och samma sak när de går hem. Män skakar däremot inte hand med kvinnor. Något jag tvingat dem lite lätt till ändå. 
  • Hur kvinnor hälsar är fortfarande lite oklart för mig. 
  • Människor är väldigt vänliga och hjälpsamma. Vissa kan engelska, andra inte. Utanför kontoret är det dock få som kan engelska.
  • Här är det te man ska dricka. Skippa kaffet.
  • Om du äter lunch, middag eller är törstig i allmänhet så dricker man olika versioner av saft. Den här vattenkulturen som vi har finns inte. Vatten anses "fattigt" att dricka. 
  • På tal om att dricka saker så vodka är något man gärna dricker och det i shotglas i ett svep.
  • När flygplanet landar klappar alla i händerna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar