lördag 23 februari 2013

Den imaginära krisen

Kör HBL i sängen med hunden. Försöker även komma på vad jag ska ha på mig ikväll på Puppes färdigblivningsfest. Hej klädkris. Det här ordet förresten, "färdigblivningsfest" låter väldigt fel. Borde det inte heta examensfest? Hur som helst. Puppe blir klar från Hanken och det ska firas. 

Men tillbaka till "krisen". Hur kommer det sig att alla klänningar man har hängandes i gardroben en gång (vid inköpet) känts helt fantastiska, som världens bästa köp och när man tittar på dom nu där dom hänger på sorgliga små galgar nu så känns dom som bara tråkiga? Jag tror att det sitter i huvudet. Att man fått något, "Den är förbrukad-felet". Så jag går igenom min garderob. Försöker frammana känslan man en gång känt för varje plagg. Typ, "Men guuud vilken fantastisk färg" osv. Vi får se hur det går med det.
 Millisen
Hej Husis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar