måndag 4 februari 2013

Listan

  • Gick på filmen "Äta Sova Dö" på Hanaholmen med en kollega idag. Hanaholmen erbjuder svenska filmer gratis då och då vilket i sig är jätte fint och vi tänkte att det var ju trevligt och bra. Sen buss dit a la 4,50€ och buss hem a la 4,50€ = 9 euro. Så egentligen hade jag sparat ganska mycket tid på att betala samma summa och se en film på Finnkino istället. Är alltså inte bitter utan konstaterar mera. Istället såg jag en film som fick mig att bli hungrig (tog lång tid), att sova (en halvtimme) och kanske lite dö inombords (Inte jätte upplyftande). Jag förstår pointen med filmen. Den skildrade ett samhälle som "sällan visas på film", men jag vet inte. När jag ser på film vill jag uppleva något, se saker som jag inte alltid ser, höra berättelser, känna känslor. Äta sova dö gav mig i ärlighetens namn väldigt lite. Helt enkelt inte en film för mig.
  • Har tio rekvisita-runebergstårtor i min kyl som underligt nog än så länge klarat sig ifrån att bli uppätna. Vet inte hur många gånger jag tänkt tanken ikväll "Ingen bryr sig ändå om det bara är nio imorgon".
  • Lämnade in praktikrapporten från 2012 idag. Kände mig genast som en ny människa.
  • Nu sista avsnittet av "En Pilgrims död" sen Bonne nuit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar