måndag 4 februari 2013

Det mycket teatraliska inlägget

Nä hörrni. Eftersom många av er som läser den här bloggen huserar i samma land som jag, så känner jag att det är dags att tala lite allvar med er. Så på allvarsagendan idag hittar vi falukorven.

Jag vet att ni ofta säger att den där HK-länkkorven är samma sak men ack vad ni har fel. Länkkorven smakar mjöl medan falukorven är en klassiker som kommer att gå till världshistorien. Denna produkt gjord på (jag vill aldrig någonsin i hela mitt liv veta vad) är en sensation i sig. Okej förlåt, jag vet att jag överdriver lite nu. Men ni vet säkert själva om ni har någon maträtt som var "klassikern" som barn som ni inte kan få tag på mer så får den automatiskt någon form av "helgonstatus". Så därför kära vänner har jag ätit denna "delikatess" idag med omsorg, glädje och kärlek.
Jag hade en bit sådan här i min frys en gång och en annan galen utvandrad svensk erbjöd mig 20€ för en minibit. DET är galet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar