tisdag 12 februari 2013

Planen

Det är fettisdagen idag, eller Semmeldagen som det egentligen heter. Här får man dock en fralla om man beställer en semla vilket kan förvirra även den visaste av oss. Jag tycker inte om semlor, de är för mycket av allt. Min pappa äter dom i en tallrik med chokladmjölk vilket är mycket underligt.

Den här veckan kommer att bli en kalasvecka. Jag jobbar fram till torsdag varefter jag åker lite Silja Line till Svea med pappa som ska hem. På lördagen ska jag till Växjö, campusstaden och hälsa på min kompis Jonna tillsammans med 25 andra vänner från resten av landet. Kan inte bli annat än bra. Sen åker jag tillbaka till Värnamo. Hänger med familjen och tittar på svenska TV-serier som jag inte får se av rättighetsskäl utanför Sveas gränser. Blir lite lyrisk av allt det här. Fördelen med att ha två hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar