tisdag 19 februari 2013

Lögnen

Sitter på Kastrup efter att fått skjuts med Hanna från Värnamo till Malmö och äter en pölse.
Hur kommer det sig att danskarna förstår precis allting jag säger medan jag själv bara hör "hougrohdohrooo"?

Sen står man där som ett fån, ler och ser lite frågande ut. Dansken tar om allt på nytt igen men långsammare den här gången. Jag nickar igen och gör vad jag tror att dansken vill att jag ska göra. Dansken tar allting på nytt igen, fast den här gången på engelska. Då hänger jag med. Jaha, han vill att jag ska logga in och ut igen. Han säger att jag kan svara på svenska om jag vill. Vilket jag gör. Han förstår allt igen. Jag går därifrån med internet fixat och tänker att jag ska ta bort allt som har med "förstår danska utmärkt" från mitt CV.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar