lördag 24 december 2016

Juleriet

Vi har det så bra här. Förutom ett litet elavbrott på två timmar där vi spelade kort och pimplade vin så har allt varit himla smärtfritt. Okej, vi var och doppade oss i havet efter bastun och det var kanske sådär smärtfritt men himla uppfriskande. Annars fick jag en superfin kimono och ett par hästens sovtofflor av Niki i julklapp. Får känslan att han tycker att jag är en riktig myzare. Han fick en bok, ölglas och ett par solbrillor av mig. Fluffe fick ett sjukt stort ben som hon nu vandrar runt och gnäller med. Högst oklart var hon ska ha det tydligen. Nåmen, God Jul från oss!
 Niki slog in Fluffe i paket
 Och spelade oklara julsånger....
 Det har stormat massor ute idag
 Med resultatet att elen dog.
 När elen kom tillbaka åt vi förrätt. Ingen av oss gillar julmat så vi gjorde vår egen grej. Kallrökt lax med avocado, krasse och wasabikräm.
 Huvudrätten bestod av rostbiff, potatisgratäng, kokta morötter, sallad och såååås.
 Har haft en hel del frågor hur jag tar bilder när det helt tydligt bara är jag och Niki eller jag ensam. Hörrni. Jag äger ett stativ och en liten fjärrutlösarkontroll. Svårare än så är det inte. Klick. 
God Jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar