torsdag 12 februari 2015

Svar på frågerierna:

Jag fick ändå några frågor (#glad) även om min mamma helt skippade frågandet.

Anonym undrade:
Jag har aldrig förstått varför du är i Norge då och då?
Min pojkvän som egentligen är finlandssvensk/halvtysk studerar till pilot i en liten ort som heter Sandefjord söder om Oslo. Så för att göra distansförhållandet lite mindre jobbigt hänger jag i hans lilla röda hus emellanåt. Väldigt mysigt, älskar att vara där. Han blir klar till våren så efter det får vi se vart vi tar vägen.
Nikis hus
Kugge undrade:
Du verkar trivas med allt du gör, men vad är ditt ultimata drömjobb? Vill du bo i Finland eller Sverige? Är du sverigefinländare? H: nyfiken
Tack Kugge för frågan :). Jag trivs väldigt bra med mina jobb och måste väl egentligen säga att det jag gör just nu är perfekt för mig. Hade massa olika drömjobb tidigare men har kanske fått en realitycheck på att det finns inga drömjobb endast jobb som man mer eller mindre trivs med. Jag gör egentligen det jag verkligen vill göra just nu och drömmer mig kanske inte så mycket bort. Skulle i och för sig vara roligt att arbeta på ett Affiliatenätverk någon gång eller ett skivbolag. Vill absolut inte jobba med konstkonst. Blir bara frustrerad över flummeri och små resurser. Är väl egentligen helt svensk även om farmor och farfar var finlandssvenskar. De flyttade dock från Helsingfors till Stockholm på 40-talet och pappa är född där. Mamma är smålänning från början men bodde i många år i Göteborg där även jag och mina syskon är födda. Vet inte riktigt var jag vill bo. Just nu är jag lite Sverigesugen. Går upp och ner.

Antonia undrade:
Vad är det du jobbar med?
Jag har väl egentligen två olika jobb. Ett som jag är heltidsanställd för och ett som jag frilansar för. Mitt heltidsjobb är en tjänst där jag jobbar som Country Manager för den här härliga sidan. Ansvarar för all marknadsföring och att allt fungerar i princip. Har bland annat en enorm kampanj som går igång på söndag i Sverige. Riktigt roligt. Tidigare arbetade jag tre år för morgon-TV programmet Min Morgon som researcher.
Mitt andra jobb som jag är just nu på är på frilansbasis för det tyska festivalbolaget FKP Scorpio där jag är Presscenteransvarig. Ansvar för all press/media som är ackrediterad på plats. Ser till att allt fungerar för dem utrymmesmässigt men fixar framförallt intervjuer mellan artister och press samt ser till att alla fotorättigheter följs. Det vill säga hur, var, när och vem som får fotografer/filma/uppta ljud under konserter. Varierar väldigt mycket mellan artister. Kan vara alltifrån Kanye West, Foo Fighters till Veronica Maggio. I princip alla artister som är bokade på festivalen. Jobbar för Bråvalla, Getawayrock och Wheresthemusic som jag är på just nu. Det är ett fantastiskt roligt jobb men också det tyngsta och mest krävande jag någonsin haft. 
Min arbetsplats de kommande fyra dagarna, Louis de Geer i Norrköping.

Jenkku undrade:
Bästa baren för en aw i Helsingfors?
Tack för frågan. Skulle säga antingen Pastor eller sen Lungi .
Pastor är lite mer livat ställe på Skillnaden med stans (enligt mig) bästa drinkar. Här kan man lätt vara kvar också om man känner för det. Blir mer och mer party med kvällen. Lungi är mer ett skönt ställe att hänga på. Mysa in sig, dricka vin och äta pommes med aioli. 
Lungi
Anonym: undrade:
Vill du ha barn? om så när?
Jo jag vill gärna ha kids, men kanske inte helt ännu. Var inte alls intresserad av sådant för något år sen och tyckte barn kunde vara lite jobbiga. Tycker i och för sig fortfarande att barn kan vara skitjobbiga. Men gillar alla barn jag känner. Min mamma sa något om det att det är lugnt att inte digga barn bara man gillar sina egna och det gör man tydligen sen när man får så hoppas på det. Bor dock inte ens ihop med min pojkvän än så vi väntar nog ett tag med sånt. Hoppas i och för sig när den dagen kommer att jag inte blir en helt galen mammabloggare bara. Typ lägger upp bilder på bajs och sånt. Känns inte helt kosher.

Tack för alla fina frågor. Puss!






2 kommentarer:

  1. Nu blev jag enormt sugen på franskisar och aioli.Tack förresten för en trevlig blogg och att du delar av ditt liv! Ramlade in här för ett tag sedan. Min egen blogg är döende, men jobbar på att starta en blogg med några vänner.

    SvaraRadera
  2. Oj tack! Vad glad jag blir. Känns ibland som om man skriver mest för sig själv så blir alltid svinglad om någon annan diggar eriet. Låter som en bra plan! Let me know!

    SvaraRadera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar