lördag 14 februari 2015

Valle

Jag ska åka Silja Line hem imorgon. Lite roligt ändå. Vet inte när jag åkte finlandsfärja senast. Alla alternativ för flyg gick så sent att jag hellre kör en lugn natt på en båt. Känns faktiskt riktigt skönt. Inte behöva krångla in sig på flyg med massa väskor och åka tåg och buss och allt däremellan. Tänker sätta mig i baren längst fram i båten med ett glas prosecco, en bok och bara andas. Väldigtväldigtväldigt nöjd med mitt båtbeslut.

Annars är det valle idag. Hela min instagramfeed är full av romantiska bilder, fina middagar, kärleksfulla budskap (och en hel del "jag-är-ensam-och-dricker-vin-bilder". Mitt fotobibliotek på min iphone är däremot full av fotorestriktioner, kontrakt och andra tråkiga papper jag fotograferar och slänger in i en dropbox. Ett antal kollegor har dessutom stora blombuketter på sina skrivbord. Himla gulliga är dom faktiskt här. Men Glad Valle till er. Hoppas ni har en mysig kväll med de ni diggar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar