tisdag 15 augusti 2017

Surlisteriet

Stal precis som så många andra den sura listan av UnderbaraClara. Andra som fyllt i listan är Jennifer, Sandra.


Obehagligaste jag vet:
Ända sedan jag såg klippet där ormar jagar en ödla i grupp så har min ormskräck nåt högre höjder. Hade ingen aning om att ormar ens jagade på det där sättet. Tänkte att de var lata och skygga djur. Sen ser jag hur de i enorma mängder kastar sig över den lilla ödlan och jag tänker att Nya Zeeland, Island, Irland eller Kap Verde borde bli mitt nya hem (finns inga ormar där). Annars har jag fått svårt för dåligt bordskick överlag. Tugga först, svälj, prata sen. Och håll inte i gaffeln på samma sätt som småbarn. Det är jag och Ribbing. 
Absolut inte min killtyp: Killar utan humor, blåsta killar, killar som inte alls kan klä sig eller killar som hela tiden måste berätta att de är smartare än andra (oftast inte sant). Killar som har noll verklighetsuppfattning, Paradisehotel-killar, killar med dålig människosyn/kvinnosyn. 


Äckligaste mat jag vet: 
Sill, surströmming (gammal fisk överlag), blåmögelost, överkokt pasta, okryddad mat
Blir arg på: När någon är dum eller orättvis mot människor jag älskar. Har lättare att ta att någon är taskig mot mig. Det är enklare att hantera, men den där maktlösheten jag känner när någon inte uppför sig eller anställer någon jag tycker är bäst, den gör mig oftast förtvivlad och arg. Som tur kan jag hålla mig. Det här med att rusa in på olika HR-kontor och skrika på dem underlättar nog inte riktigt. 

Sämsta bok jag läst: Får nog hålla med Beijer om att Denise Rudbergs bok "Disa" inte var något att hänga i julgranen. Synd, brukar annars mysa igenom Rudbergs böcker. 
Något som får mig att byta radiokanal: 
Musik på finska brukar vara en av de vanligaste anledningarna till att jag byter. Annars radiopratare eller poddare som har noll humor eller ser allt svart och vitt går inte heller hem. 
Sist jag ville ta till knytnävarna: 
När gubbar skriker på en för att man PROMENERAR med sin cykel på trottoaren. Varför ska folk vara sådana cykelfacister? 
Sämsta serien jag nyligen sett: 
Serie och serie, men den där Naked-filmen som Netflix just släppte var så dålig att vi fick stänga av den. Se inte. 
Fulaste plagg jag vet: 
Leggins. Sådana där avklippta grejer man hade på sig i mitten av 2000-talet. Ännu värre är vita sådana. En kort kjol och tubtop och midjebälte till det så har vi en riktigt ful outfit.
Äckligaste drycken: 
Söt alkohol. Usch usch. Sött vin, söta drinkar, söt cider. Nej nej. 
Sämsta karaktär i film eller TV-serie:
Har så svårt för Carrie i SATC. Gnälligare och mer självcentrerad karaktär får man leta efter. Har också himla svårt för Marissa i OC av exakt samma anledning. Var på riktigt lättad när hon dog. 
Det skriker jag när jag blir arg:
Finska svordomar. Så välintegrerad är jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar