fredag 24 oktober 2014

Badrum Badrumeriet

Jag har en turkisk kollega. Hon gör exakt samma sak som jag men hon är Country Manager för Turkiet (jag för Sverige). Jag satt här vid mitt skrivbord och sjöng lite på ett humorklipp från Youtube. Badrum, Badrum, ni vet säkert? En turkiskt låt som man satt svenska lyrics på. Jag tänkte inte ens på att låten var turkisk förens hon superglatt hoppar upp och frågar om jag lyssnar på "jfsejjsfdhsfjs" (ingen aning vad artisten heter).

Sen fick jag lite förklara att den där låten är ett stort skämt i Sverige och att vi sådär har översatt texten till vad det låter som på svenska. Sen visade jag klippet för henne och hon såg väldigt konfunderad och road ut. Mycket spännande situation. Undrar om något land tagit någon av våra svenska inte så bra klassiker och gjort något liknande med?
Typ Per Gessle. Han är ju känd för sin djupa lyrik.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar