fredag 8 januari 2016

Making a murderiet

Ah fredag. Äntligen. Älskar fredagar. Jobbar i och för sig hemifrån idag men tog en tur i Brunsan med Milla för en stund sedan. Klädde på mig ordentligt. Rotade fram termobyxorna från källaren och kände mig som en michelingubbe när jag vandrade runt i skidställ och mormors rävmössa. Bra start på dagen.

Andra saker

- Jonski och Riku kommer hit på middag ikväll. Jag lagade Boeuf Bourguignon igår kväll som tog mig sisådär tre timmar att få klar. Nu har den stått över natten och lär förhoppningsvis bli en succé. Använde klassikern Butlers recept.


- Såg serien som alla snackar om just nu. Trodde jag. Istället för att se en säsong av "Making a murderer" råkade jag se en säsong "How to get away with murder". Tog mig en vecka att förstå att det här inte var serien alla pratade om. Så nu gör jag ett nytt försök med den rätta serien. So far riktigt bra.

- Finland vann hockeyn i tisdags. Jag och Niki bara skrek här hemma och hoppade upp och ner av glädje när matchen till slut var avgjord. Drog vidare till Niks kompis och stannade till tretiden. Smart av mig som skulle flyga flygplan någon timme senare. Oh well.

- Milla löper för tillfället och vi köpte en ny "blöja" till henne på Stocka. Den är turkos och möjligtvis lite för liten. Men det värsta med den är att den har inte den där funktionen att man sätter in en binda utan istället ska man tvätta den ofta. Men orka tvätta en blöja varannan dag? Hur gör ni andra med löpande tikar?

- Nikis syster har fått en till liten son. Superliten typ med minimala fötter. Fick nästan babyfeber. Länge sen jag hade det. Vill man förresten bli av med babyfeber så ska man bara promenera på Jungfrustigen. det är ALLTID barn som gråter där. Helt sjukt. Nä men inga babysar för oss på ett bra tag. Vi njuter av att vara dinkisar och pussa på andras barn.

- Ps. rekommenderar Jennifers blogg. Kalasbra. Särskilt det här inlägget.







-

1 kommentar:

  1. Åh hallå, vad söt du är! Du måste förresten ha så många inlägg i arkivet om dina upplevelser som svensk i Finland...? Har du ingen blogg-kategori för det? Hade varit kul att läsa :)

    Ps. Fick googla dinkisat - gud vilket kul ord! Trodde först det var någon finlandssvensk influens ;)

    SvaraRadera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar