fredag 8 januari 2016

Men tja

Det är så kallt ute nu. Så kallt att till och med min fluffiga pälsiklädda och täckesbärande hund fryser. Hon försöker ivrigt skutta på tre ben i taget samtidigt som hennes morrhår fryser till is. Även om jag tycker att det är lite jobbigt att vara utomhus just nu så älskar jag det ändå. Har alltid haft en förkärlek till extrema väder. Ni vet stormar, supervärme, åska, svinkallt och massa snö. Det är mellantingen jag har litesvårt för. Hellre all in.  Idag kör vi -28 grader. Myz. 

Annars så har jag fyllt 27 år. Firade det på ett väldigt annorlunda sätt. Om man är född sjätte januari har man blivit van med att alltid fylla år på en helgdag. I år jobbade jag för första gången i mitt liv på den gyllene dagen. Jag flög över dagen in till Stockholm för att gå på en mässa för youtubebloggare. Efter att jag landat träffade jag en av mina allra äldsta vänner (hon närmar sig 100 år nu, nånej skämt och sido men jag har känt henne sedan vi var sex år). Ella som fröken heter bjöd mig på superfrulle vid St eriksplan och var därefter så gullig att hon följde med mig till denna youtubemässa. Tack Ella <3.

Så in i en Uber Black till Stockholmsmässan varefter vi upplevde något av de konstigaste evenemangen någonsin. Då har jag även pluggat evenemangsproduktion och anser att jag upplevt riktigt dåliga grejer inom den kategorin. Men det här tog nog priset. Aldrig varit med om något så fult, ororganiserat och tråkigt som det här evenemanget. Tubecon heter det för er som undrar. Här hade vi en tråkig hall i Stockholmsmässan med några montrar där man hade möjlighet att gå och ta selfies. Antingen i en fotoautomat eller sen med en youtubebloggare. Till varje grej var det sisådär 100 meter i kö. Varje gång en bloggare gick förbi massorna med tonåriga kids (som var publiken) så skreeeeeeek dom som stuckna grisar och sprang som om det handlade om liv och död med sina autografblock. Tyckte nästan synd om kidsen som betalat för att endast stå och köa en hel dag (och skrika lite emellanåt) i en ful miljö med dålig belysning. Vi vandrade runt på Stockholms omysigaste evenamng, spanade in de hemmagjorda skyltarna, kidsen med selfiesticks och konstaterade att vi nog är så lyckliga över att vara 27. Det verkar ärligt talat jobbigt att vara tonåring idag. Vet inte hur jag som 14 åring hade pallat sociala medier, selfies, utseendehetsen. Kommer ihåg att jag som tonåring tyckte det kunde vara svårt att få till min lunarstormprofil med visa ord, rätt färgval och profilbild. Hur som helst var det hela en intressant upplevelse. En upplevelse jag helst inte gör om. Kände verkligen hur jag andades ut när jag några timmar senare landade i Helsingfors och fick åka hem till en man som lagat mat och serverat skumpa i ett glas. Stockholm över dagen är jag i och för sig ganska van vid. Men nästa år ska jag inte till Stockholm över födelsedagen. Inte för Tubecon i alla fall.

 Så kallt att jag jobbar hemifrån
 Har fått en Plantui av Handu (tack)
Cashmere av mamma i julklapp åker på idag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar