fredag 19 februari 2016

Hockeyeriet

Haft en ganska livlig vecka. Med kompismiddagar, pappamiddag och annat fuffens. Igår hade vi datenight med hockey. Såg "vårt" (ingår i samboskapet) favoritlag HIFK spela mot Tappara i Nordis. Tycker det är himla trevligt det här med hockey. Massa män på skridskor som slåss och jagar en puck som jag har svårt att se (glömde glasögonen hemma) sen dricker man supernsabbt öl i pauserna. Niki förstod inte alls mina funderingar om hur många "ringningar" man får på sig att dricka upp sin öl. Han har helt tydligt gått för lite på teater. 

Sen hände det som inte fick hända. Hifki förlorade sådär ordentligt. Jag försökte trösta med visdomar som "Vi ligger ännu högst upp i ligan" (är ni inte imponerade över huuur bra koll jag har? va? va?) och andra visdomar som "Alla kan ha en dålig dag, man kan inte alltid vara på topp och man vet ju faktiskt inte vad som har hänt i deras liv tidigare idag". 

Hela jag öste ur mig så många tröstande klyschor jag bara kunde komma på. Är ganska duktig på det faktiskt. #mellanskryt

Men sen blev allt ljust och glatt igen. Vi gick nämligen till Bar Teos. Stället man nästan måste gå till om man ändå befinner sig i Tölö. Delade på en flaska vin för 12€ och åt fem tapas var. Sen var vi glada igen. Så glada att vi åkte hem och sov. 

Idag är det en ny dag med nya möjligheter (ni ser klyschorna fortsätter komma) och jag har simmat en timme, tjuvlyssnat på finlandssvenska damer i bastun (ni vet, stiftelser, Leif Jakobsson, Eva Biaudet, Båtmässan, nya grannar på landet osv). Nu är jag på kontoret med väldigt fluffigt hår och träningstights. Fantastisk outfit. Jag bara känner hur modevärlden skulle hylla mig till skyarna. Men snart ska vi åka till landet. Hälsa på pappa som hänger där och imorgon åker vi till flygplatsen eftersom jag om exakt två timmar har SEMESTER!!! OMG. 


Hehe. Nånej. ÄR BARA SÅ GLAD ÖVER SEMESTER! WIHOOOO!

Hej Puss!
 Trasiga jeans och Nike Air Force. 
 Vi satt här den här gången. Köndes nästan lite skönt att vara bakom nät. Tänk om man skulle få en puck i fejset och se helt puckat ut? Haha. Förlåt. Sämsta skämtet på länge. 
 Öl och popcorn. Ja tack!
 Här insåg vi att det nog var kört. Riktigt kört. Så vi gick till och med 5 min innan matchen tagit slut.
Tröstäter med favoritmannen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar