onsdag 3 februari 2016

Stockholmeriet

Hej från Stockholm och HTL - världens bästa hotell. Erkänner dock att jag älskar det här hotellet lite extra av den enkla anledningen att de lät oss checka in halv tio på morgonen. Hur ljuvligt?
Annars har jag haft en ganska lugn förmiddag. Första mötet var först klockan ett så jag sprang över gatan till en drop-in frisörsalong och klippte mig. Såklart var det det den vanliga visan med ny frisör. Först en kvart där det ska klagas över hur dålig jag är på att ta hand om mitt hår. Det spelar ingen roll att jag förklarar att jag förmodligen är den människan i min umgängeskrets som sätter mest pengar på mitt hår. Nä, jag är en hårmisshandlare. Den saken har jag fått klart för mig.

Oh well. Nyklippt och glad är jag ändå. Framförallt för att klippet blev bra och kostade endast 250kr Eheheheheeheh som Ove Sundberg skulle "sagt".

Nu hänger jag tillsammans med min kollega Ville i hotellets bar. Tar ett glas vin och läser emails innan vi ska på middag med en av våra favoritpartners. Ville, stackarn flyger hem 06:15 imorgon. Jag var såpass gullig mot mig själv att jag valde ett flyg på eftermiddagen. Ja, alla är vi olika.
Min säng här hej
Vet inte varför jag alltid alltid hamnar på Helmers café. Det bara blir så. Men helt ok lunch ändå.
Mitt nyklippta hår och jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar