lördag 12 oktober 2013

Färgeriet

Det är så fint här att ni får förlåta mig men jag tänker fortsätta höstbild-spamma er. Hade jag varit sådär sentimental och grejer hade jag förmodligen fällt en tår över den vackra utsikten. Nu lipar jag i och för sig nuförtiden åt var och varannan bok jag läser så kanske jag ändå fäller en liten tår vid solnedgången. 

Kom just hem från en svampjakt. Hittade en del men promenerade förbi massor som jag kanske borde ha plockat. Men när det finns såna mängder svamp som det gör just nu blir man ganska kräsen. Svampen måste vara perfektion för att den ska få komma med hem. vacker, ståtlig och någorlunda ung. Ska ut en sväng till när Tinnis (Tennis) anlänt, hon ska hälsa på över dan. Åt förresten lunch hos min faster idag också, frågade ut henne om livet samtidigt som mitt treåriga kusinbarn berättade om hur man vet att en korp faktiskt är en korp. Lärorikt.
 Började morgonen med TV4 Nyhetsmorgon och yoghurt. (försöker mig på det här med frulle)
 Färgeriet

 Rodde en sväng också. Milla var med.
Milltso och jag

1 kommentar:

  1. Så otroligt fint - längtar dit - och till dig förstås!

    SvaraRadera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar