tisdag 1 oktober 2013

Ensamma hundar

Kommer från och med nu ha Milla-hunden mycket mer än vad jag haft de senaste två åren. Nu har jag henne varannan vecka, men kommer i framtiden att ha henne alla vardagar och de helger jag är på landet. Känns ändå helt bra även om det såklart blir lite mer ansvar än tidigare.

I Finland finns det dessutom en lite annan attityd till ensamt hundägande än i Sverige. Går du in på diverse svenska hundforum (typ vovve.net) så är alla maniacs som med mer eller mindre agressiva toner anser att om din hund är ensam mer än tre timmar per dag så ska du inte ha en hund. Vilket får mig att fundera lite på vem som egentligen ens kan ha en hund då? Är hundlivet endast till för pensionärer, sjukskrivna och "jag-jobbar-hemifrån-människor"? En hund är ändå en hund och även om Milla ibland är ensam upp till sju timmar så överlever hon det. Man måste bara kompensera med långa lösa promenader när man kommer hem och häng på landet. Hur gör ni? Hur länge är era doggyn ensamma?
Milla 

1 kommentar:

  1. Min hund är ensam upp till 9h/dag. det går bra.

    SvaraRadera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar