torsdag 17 oktober 2013

Ännu en av dessa listor

Något klädmode du vill rädda världen ifrån?
Jeffrey Campbell-skor. Klumpfotade, överprisade och fruktansvärt fula skor (enligt mig själv då). Såg ett par vandrandes förbi mig idag och rös inombords. Hade hoppats att de hade stannat kvar i 2010 vilket som tur de flesta faktiskt har.

Vad skulle din kokbok heta om du gjorde en?
När smöret tystnar.

En skådespelare som du verkligen hatar?
Matthew McConaughey. Kan inte ens uttala den här nissens namn. Men varje gång han dyker upp i en film stänger jag av direkt. Tror droppen var när han spelade sig själv i Sex and the City. Han och Tom Cruise får åka i samma båt. En sådan som åker långt bort.

Upptäckt något nytt nyligen?
Testar underligt nog datingappar tillsammans med jobbets teknikexpert inför nästa teknikbit i TV-programmet jag jobbar för. Än så länge är jag mest konfunderad över alla dessa killars profilbilder. Har ingen lärt dom ta ordentliga selfies? Här har vi halva ansikten, dudes utan tröjor inomhus i ett stökigt rum, förbannade nunor uppochner, dudes när dom sover. Jag vet inte vad dom har tänkt sig? Men tror knappast att dom får kvinnor på det sättet.

Senast lästa bok?
Denise Rudberg - Bara tre kan leka så.
Lika tråkig som de andra två i samma genre. Tyvärr.

Senast sedda film?
About time på bio igår med flickorna. Supermysig film som gett mig bra feelis hela dagen.

Ett ord du gillar?
Fabulöst. Vet egentligen inte varför men försöker trycka in det lite här och var. Kanske för att det är så fabulöst.

Du får någon form av mat i din hand just nu genom magi. Vad skulle det vara?
Chokladpudding. Älskar och saknar det massor även om det klassas som dålig 80-tals efterrätt. Säljs tyvärr inte här (Ekströmsförpackningen). Så om man bor i Sverige och tycker om mig kan man gärna få skicka ett paket på posten :)

Gjort något spännande idag?
Vaccinerade Milla mot kennelhosta. Hon var dramatisk som vanligt. Väldigt ospännande faktiskt.

När gjorde någon dig glad senast?
Igår. Fick en vacker ros med ett fint kort på :)

När gjorde någon dig besviken senast?
Hmm.. fjärde oktober 23:14. För att vara väldigt exakt.

Hur länge till tänker du blogga?
Kanske en dag, eller två till. Eller ett år. Jag vet inte. Ibland hatar jag det, ibland älskar jag det.







2 kommentarer:

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar