måndag 7 oktober 2013

En lista

1) Vad åt du till frukost?
Tycker inte om frukost. Drack en kopp kaffe.

2) Vad gör du om fem år?
Jag vet inte. Förhoppningsvis någonting vettigt.

3) Vem fick du ditt senaste sms ifrån?
Av en halvbekant som ville ha hjälp med ett evenemang.

4) Vilken färg har din dator? Alltså skalet???
Silvrigt. Macsilver.

5) När var du arg senast?
Arg och arg var jag väl inte direkt (händer ganska sällan), men var irriterad på en människa som var dålig på att bestämma sig. Däremellan har jag varit en aning bitter på mig själv av diverse anledningar.

6) Ditt bästa minne från skoltiden?
Lågstadiet: Den extremt stabila klassen med världens friaste hippielärare.
Högstadiet: När jag förmodligen gjorde bort mig totalt som konferencier för skolans Vårrock.
Gymnasiet: Hänget i kafét Ugglan och studenten såklart.

7) Ditt sämsta minne från skoltiden?
Min skitjobbiga våldsamma klass på högstadiet.

8) Yoga eller löpning?
Inget av det. Båda stressar mig.

9) Spaghetti Bolognese eller Oxfilé Provencale?
Oxfilé är alltid lika trevligt. Men mammas bolognese är rätt bra grym den också.

10) Vilka tidningar läser du regelbundet?
DN, HBL, Västra Nyland, Borgåbladet, Vasabladet, Ålandstidningen, Aftonbladet, Metro (svenska), Svenska dagbladet, GP, Aftonbladet, Expressen, M3, Försöker hinna Time.

11) Favoritkaraktär i deckare? 
Tycker de flesta är underligt gnälliga i deckare, men om TV räknas så Saga Norén från Bron.

12) Teveprogram du aldrig missar? 
Just nu tv-serien Homeland

13) Vem är du avundsjuk på?
Jag vet inte. Avundsjuka ligger inte riktigt i min natur.

14) Din bästa revansch?
Är inte direkt ute efter revanscher heller. Men blev glad när jag kom in på min skola här i Finland utan att egentligen vara helt behörig (hade ett IG). Då kändes det som om jag vann lite över det svenska skolsystemet. Sådär in your face, Jan Björklund.

15) Din bästa chef ever respektive din sämsta?
Min bästa chef är förmodligen mannen jag har idag. Sämsta är definitivt idioten som jag hade i Montreal. Den mannen borde inte få vara chef.

16) Mat som du aldrig någonsin kommer att äta? Orsak?
Jag vet att finnarna älskar sina köttpiroger. Men herregud de är vedervärdiga. Tack men nej tack.
Memma som endast är kvar som nostalgiefterätt från kriget kommer inte heller förtäras. Uj.

17) Offentlig person som du skulle vilja ta dig ett snack med?
Justin Bieber skulle behöva en realitycheck. Häromdagen bars han upp på Kinesiska muren av sina vakter. Seriöst, någon borde ta ner den divan på jorden och då menar jag inte hans vakter.

18) Kaffe eller te?
Numera kaffe. Helst från Zoega. Men det får jag aldrig nu för tiden.

19) Skostorlek?
38-39

20) Hur ofta är du på IKEA?
Två gånger per år typ.

21) Om du hade fem miljoner över - vad skulle du köpa? Och du var tvungen att köpa något annars skulle de försvinna???
Resa eller sen köpa mig ett hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar