fredag 18 oktober 2013

Att bli gammal med vädret

Hörrni. Det här såkallade vädret vi har idag. Har ni sett det? Jag önskar att jag hade sluppit se det alls. Ska till Ingå idag men funderar på om det ändå skulle vara bättre att åka imorgon istället. För om det tänker vara slask, halt och grejer så tänker jag inte utsätta mig för 51:an med sommardäck på. Inser själv hur gammal jag låter nu. Men kanske man har kommit till den där punkten i livet att man inser att trafikolyckor faktiskt kan hända en. Innan har jag alltid tänkt "Det händer aldrig mig" precis som alla andra. Men sen när jag väl ligger där blödandes i ett dike med inälvorna i handen och dör så skulle bilresan kännas lite onödig. Så gammal eller inte. Men i det här fallet, better safe than sorry.
Older and wiser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar