tisdag 22 oktober 2013

Winnie the poo

Tråkväder idag. Ganska skönt egentligen för då kan man med gott samvete hänga inomhus. Blandar plugg med medelålderslitteratur från Elib och väntar på att bajsmannen ska dyka upp och tömma avloppet. Vet inte om det egentligen är så hemskt snällt att kalla honom för bajsmannen. Kanske Hygienteknikern är lite mer politiskt korrekt. Hur som helst så ska han dyka upp och göra sin grej. Efter det är det dags för mig att återvända till statslivet.
 Den här damen tar också det lugnt.

 Fire
 Jag från årskurs sex hänger på kylskåpet.
Svanens efterlämningar

2 kommentarer:

  1. Bara undrar hur du kan ha ett sånt lande som du har i finland? Du är svensk och har ingen pojkvän så hans ställe kan det inte heller va? Vems är det? Älskar annars när du är där. ser supermysigt ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tycker också om att vara här. Det är alltså inte mitt utan mina föräldrars ställe. Min pappas föräldrar osv var finlandssvenskar och pappas morfar köpte stället på 50-talet. Mina föräldrar bor dock i Sverige så dom är mest här på sommaren och min pappa är här lite då och då. Jag är den som är här mest. Så, nä det är inte min icke-existerande-pojkväns ställe :)

      Radera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar