tisdag 28 januari 2014

And if you want me I'm your country

Nina Persson med band gästade jobbet imorse. Har alltid gillat hennes musik, både solo och med The Cardigans. Hur som helst så visade det sig att en av hennes bandmedlemmar kommer ifrån Värnamo. Jag blev sådär pinsamt nog i eld och lågor. Vem känner hon? Vilka år gick hon Figy? Var hon på Harrys i julas?

Kände mig nästan som en finlandssvensk som går igenom hur och vem man känner. Ni vet det där snacket, "Jasså har din pappa varit förlovad med min mammas syssling? Gunilla? Ja precis, hon är numera gift med Skuffes kusins exman". Roligt när det händer och roligt att även jag kan sysselsätta mig med sådant emellanåt. Även om det i slutändan bara visade sig att hennes syster och min bror gått i samma klass. Alltid något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar