tisdag 21 januari 2014

White life

Det är fint väder och planen var att idag ska jag minsann ta tag i mitt liv. Göra allt det där jag lite struntat i senaste tiden och som numera tär ganska hårt på mitt dåliga samvete. Sen kom det fina vädret och jag gick ut. Promenerade på isen (ja, jag hade isdubbar med mig) och njöt av att hänga med solen. Funderade lite till på det där med att ta tag i livet och hur jag ska göra det rent konkret. Gick in på Blondinbellas blogg men hon har blivit så överpräktig sen hon gifte sig och skaffade barn att jag bara blir rädd. 

Så jag tror jag gör en klassisk lista. Misstänker att den kommer komma med en skvätt ångest. Min vän Tinnis skulle i och med dessa orden slänga boken "The Secret" i mitt knä och be mig tacka universum. Sådär hålla en sten i handen och säga "tacktacktacktack". Tror i så fall mer på ångestlistan. Den här gången i alla fall.
 På tal om ingenting så är det här en helt sjukt god yoghurt.

2 kommentarer:

  1. 1. Jepp den där juggen är SÅ god!
    2. Skriv en lista och presentera den åt mig på torsdag <3 jag tänker pasta och rödvin hos mig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bolo, vino och samtal om livet tack. Du är fin! <3

      Radera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar