torsdag 16 januari 2014

Liststölderiet

Stöldgods från peppe.

Vad har du på dig? 
Svarta jeans och en grå stickad tröja. Känns numera nästan som min uniform.

Hur mår du? 
Är och har varit en zombie hela veckan. Hjärndöd och energilös. 


Vad önskar du just nu? 

Att en gud ramlar ner från himlen och skriver klart mitt slutarbete.

Vad har du ätit idag? 
Någon form av skum kyckling och chilirätt som smakade lite gammalt.

Vad ska du göra i morgon? 
Jobba, på kvällen vet jag inte riktigt än med. Kanske prokrastinera lite.

Och på söndag?
Åka till landet och stanna till onsdag morgon. Hej myz.

Vem saknar du? 

Familjen. Har varit lite smått familjedespo ända sen jag lämnade Sverige. Dom är ändå så himla fina dom där pluttarna. Synd bara att dom ska bo så långt bort.

Senaste köp? 

Menar vi nu annat än mat? En klänningsgrej för 9.99 på HM och den är till och med fin.

Vad skrattade du senast åt?
Sådär att jag nästan-kissade-på mig-skrattat var kanske när mormor varnade mig för att bli påkörd av mongon. Sen annars skrattar jag väl lite hela tiden. Är lagd åt det hållet.

Vad grät du senast åt?
När pappa lämnade av mig i Alvesta i Sverige för hemresan släppte jag faktiskt några tårar. Även om jag vet att jag träffar honom om några veckor. Men jag är en dramaqueen.

Vem sov du senast med?
Millahunden.

Vad läser du just nu? 
En konstig bok som heter "Gunnar". Väldigt skum.

Senast sedda film? 
Var på bio och såg Ben Stillers senaste film "Secret life of Mitty"-nånting. Faktiskt bra och då hyser jag ändå ett litet hat mot den mannen.

Vem var den senaste som ringde dig? 
Ylva. 

Vart vill du åka just nu?

Någonstans där det är varmt och där man får vara halvnaken och brun.

Senast 3 inkomna sms? 

"Lever du?"
"Alltså, är du på riktigt död?"
"Okej men hör av dig om du inte åker. Annars nästa vecka, Jag har inget spec?

Vad stod det i ditt senast skickade sms? 
Anaaaaannaaaaa, du råkar inte ha tid för mitt hårhelvete?


Vilka kändisar har du blivit jämförd med? 
Underligt nog den där huvudpersonen i Revenge. Emily eller vad hon nu heter. (Glad över att det var utseendet hon menade och inte karaktärens personlighet etersom karaktären är ganska osympis). Sen nämnde någon halvblind människa att jag liknar bruden i Homeland. Jag gav därefter en reklamannons till Synsam.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar