måndag 20 januari 2014

Bortskämderiet

Var på söndagsmiddag hos mina grannar här i Ingå igår. Blev så bortskämd med god mat och gott vin. Så sällan man får gå på verkligt vuxna människors söndagsmiddagar nu för tiden. Ibland hänger jag med mina på mina föräldrars via skype men det känns oftast lite som om någon skulle servera en stor skål med glass framför en och därefter ta bort den. Så igår fick jag till och med äta en äkta söndagsmiddag. Väldigt festligt. På den tiden jag hade en sambo brukade jag vara med på hans familjs söndagsmiddagar. De var en samling kulinarister till familj och jag tror att jag aldrig lärt mig så mycket om mat och vin som under de åren. Bra det.
 Idag är det riktigt tråkigt väder ute. 
Men jag är glad för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar