lördag 18 januari 2014

Top Guneriet

Ylva kommer hit på en tidig middag på tumis ( till FZ: Tumis betyder tumandhand). Sen ska vi dra oss vidare på en Top Gun-fest i Tölö. Jag ska ha på mig en overall som jag lånat av Tinnis bror. Den är ganska stor på mig och det gör att jag ser lite lätt oproportionerlig ut. Men vad gör det? Funfun.
 Fick vattenglasen av päronen i julklapp.
Hittade dessutom min krigsbricka. Eftersom jag precis som resten av den svenska befolkningen ser krig som ganska osannolikt under min livstid använder jag den som festaccessoar istället.

2 kommentarer:

  1. Oj, får alla i Sverige en krigsbricka eller har du gått i armen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fick exakt samma fråga hela kvällen. Har inte gått armén utan alla svenska medborgare får en vid födseln. Man får väl egentligen inte ta ut den ut kuvertet när det inte är krig men alla använder dom som smycken..

      Radera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar