torsdag 2 februari 2017

Bellora hotelleriet

Tvingade stackars Niki att köra mig till flygplatsen vid sjutiden imorse. Han hade egentligen sovmorgon men ställde ändå halvvaket upp på att ta hand om sin dam. Himla fint ändå. Hoppas han hämtar mig också. Flög i alla fall till Stockholm, mötte upp två kollegor som kom direkt från Rumänien och gick därefter på två möten. Råkade även springa in på svenskt tenn, och råkade kanske lite vifta med mitt kort där inne. Det lisom bara hände. Nånej, hade faktiskt planerat det där besöket ganska ordentligt. 

Vid tre hoppade vi på ett snabbtåg och landade här i Göteborg vid halv sju. Nu har vi checkat in på vårt svinmysiga hotell. Yepp, jag har valt det här. Ska man jobbresa måste hotellet vara mysigt. Så är det bara. Killarna (kollegorna) såg sig omkring när de kom in och inspekterade de rosa rostapeterna lite skeptiskt. Så här är det att vara på jobbresa med mig. Nu tar jag ett glas rödvin på mitt rum och tar det superduper lugnt. Om en timme ska vi på middag. Är så himla hungrig att en timme känns som en evighet. Men det blir nog bra det här. 

Nåja. Fakta om mig och Göteborg:
  • Mina föräldrar träffades här.
  • Jag och alla mina två syskon är födda här
  • Min pappa jobbade "här". Eller hans fartyg som han kaptenade över avgick härifrån var tionde vecka
  • Egentligen tycker jag bättre om Göteborg än Stockholm
  • När jag var liten brukade jag åka hit och hänga med min moster. Åkte tåg själv. Det var stort.
  • Lärde mig att fiska krabbor med klädnypor här.
  • Var nära på att flytta hit efter studenten. Sen träffade jag mitt ex och hamnade i Helsingfors.
  • Min gudmor bor här och hennes dotter Anna som är en superfin typ som jag skulle vilja umgås mer med.
  • Var här som artonåring på en fest en gång där det dök upp massa värmlänningar som klädde av sig nakna och hade nakenparty. Alla vi från Småland blev så chockade att vi gömde oss i källaren. 

 Hotellets minibar är så sööööt
Glömde min tandkräm men som tur fanns det en hipsterversion av tandkräm i korgen
 Det här rummet är så litet och mitt fasta objektiv så inzoomat att det är omöjligt att få en bild på kalaset
 Men det finns ljuvliga bilder på väggarna
 Och korridorerna är så fina
 Dagens shopping. Wihooo

2 kommentarer:

  1. Jag åkte också och hälsade på min moster i Göteborg, ensam med tåg - men hela vägen från Gällivare ;) Och ja, hade också planer på att flytta dit men hamnade i Helsingfors, haha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, så kan det gå. Tufft liv det där. Men å andra sidan har Helsingfors och Göteborg en hel del likheter :D

      Radera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar