måndag 6 februari 2017

Hejeriet

Hej igen! Nu är jag tillbaka. Ursäkta att bloggeriet låg "nere" för en stund. Hade behov av lite utomstående faktorer att ha den lite borttagen. Men nu tycker jag att den lilla grejen är över och att bloggen helt enkelt får komma tillbaka. Förstår om ni alla har gråtit och ringt alla era släktingar av ilska och sorg över att inte kunna besöka lineriet. Helt okej. Jag förstår er, det där händer alla som upplever ett bloggtrauma. Hehe.

Idag har jag varit på kontoret efter en lite lugnare morgon. Märkte på mig själv i fredags på tåget att hela jag var ordentligt uppstressad på ett obehagligt sätt. Sådär att hjärtat kändes som om det klapprade ända upp i halsen och att det här med att andas var jobbigt. Tog nästan ett dygn innan det gick över. Tror att det hela var en reaktion på att ha haft lite för mycket på gång den senaste tiden. Höga krav, massa action, flytt, kontorsprojekt i sluttampen, Sverigeresor, nylansering av två olika produkter och massa mer. 

Så den här veckan har jag bestämt mig för att ta det lite lugnare. Ni vet, stänga av mer. Stänga ner mer. Sluta stirra på tabeller på kvällarna, sluta att ösa tid på massa smådetaljer. Göra annat än att hänga framför en dator på fritiden. Okej, blogga är okej. Det är ändå en hobby jag gillar. Men ja, ni förstår.

Så idag har jag tagit en promenad med min hund, varit på gymet med Jonski där vi sprungit, trappmaskinat och plågat våra muskler. Efter det lagade jag middag med Niki och mitt i allt det beslutade vi oss för att gå på bio. The founder. Filmen om Mcdonlads "grundare". Den nissen gav inga direkta good vibes, men själva filmen var bra. Gillar filmer som berättar personporträtt. Så ja, mera sånt. Mera annat. Tror det blir bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar