tisdag 14 februari 2017

Valleriet

Glad Valle till er alla. Hoppas ni har en fin valle där ute. Jag har väl egentligen aldrig varit en valle-firare, därav inget jag direkt deppade ihop över som singel heller. Det bara var en dag som vilken annan dag. Förväntade mig egentligen inte heller något firande idag heller men när Niki kom hem med rosor och vin tyckte jag ändå att det var läge att inviga raclettegrillen vi fått i inflyttningspresent av Nikis mamma. Har aldrig ätit raclette tidigare och som den racletteoskuld jag var för 40 minuter sedan kände jag ändå att en dag som valle är perfekt för att doppa allt möjligt i ost. Cheeeesy. 

Så här efteråt ligger vi helt förstörda i soffan med varsitt glas vin och väntar på att matkoman ska gå över. Efter den mängden mat lär det ta något dygn eller tre. 

Fick föresten en kommentar (yeeeeey älskar kommentarer) om vad jag tycker om att bo i Berghäll så här långt? Tror ändå att jag får ta och göra ett helt Lina-bor-i-berghäll-inlägg. Tycker nämligen otroligt mycket otippat om det här området, mycket mer än jag kunde ana. Hehe. Ska förklara varför. Snart. Först måste jag knäppa upp byxorna och fortsätta se ut som den här modellen gjorde när hon var åtta månadader in i graviditeten. True story. 
 Fick flowers
 Kände mig plötsligt svinmysig och fyrade upp massa ljus
 Medan Niki fyrade upp grillen
 Som var supersöööt
Här är vi nu. Liiiite tjocka men himla söta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar