onsdag 15 februari 2017

Moving dayeriet

Idag är dagen då vårt nya kontor invaderas av en liten armé med byggare. Eftersom vi inte behåller något i möbelväg what so ever från vårt förra kontor är allting nytt och svinfint. 

Allting har anlänt de senaste veckorna och därefter förvarats på en tom våning ovanför oss. Idag är dagen då allt lyfts ner, byggs upp och placeras. Vår Hay-soffa, bord och stolar från Normann Copenhagen och så mycket annat roligt. Våra mötesrum med olika teman som vi filat på så länge. Allting kommer på plats idag. 

Jag vet inte om ni förstår hur mycket jag väntat på den här dagen. Men när jag fick uppgiften att skaffa ett nytt kontor tillsammans med Nate så blev det här vår bebis. En bebis jag och Nate gått igenom och beslutat varenda liten detalj i. En bebis vi gjort otaliga planer, pinboards, moodboards för. En bebis vi äntligen får presentera för resten av våra kollegor. En bebis som tog oss till att besöka 30 olika potentiella kontor i centrala Helsingfors (500m från Järnvägstorget eller Kampen) innan vi fann rätt, intervjua ett antal olika designerbyrås och fått oss att göra mängder av olika beslut. 

Det här är vår bebis och idag är första dagen vi "flyttar in". Är ändå jäkligt stolt över mig själv och Nate. Har lärt oss så himla mycket på vägen. Vill någon ha hjälp med att förhandla kontor? Fråga oss. 
Let´s do this!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar