söndag 5 februari 2017

Värnamoeriet

Hej från Landvetter (Göteborgs flygplats, för er som inte vet det). Lovar att jag genom endast min entré till den här byggnaden sänkte medelåldern radikalt med 50%. Idag är det endast jag och vääääldigt många par på 70+ här. Har än så länge endast sett en enda barnfamilj. Resten är par som säkert är på väg söderut för att sola sig och njuta av livet som pensionärer. Låter ändå ganska skönt.

Själv har jag haft en mysig helg i Värnamo med min familj. Firat min 68-åriga pappa med familjemiddag, umgåtts med bror, föräldrar, mormor, moster och broderns nya dam och hennes barn.

Idag hann vi även med att vara lite kulturella och tog svängen via stans konstmuseum Vandalorum för att spana in Jonas Bohlins senaste utställning. Efter det och en god lunch körde pappa mig hela vägen tillbaka till flygplatsen. Himla snälla föräldrar jag har. Nu ska jag flyga via Arlanda tillbaka till Niki, Milla och vårt nya hem. Så hoppas jag att jag ser familjen snart igen. 
 Har ätit massa god mat
 Har firat min pappa ännu iklädd pyjamas på sin födelsedag
 Gav honom Skandinavien från Svenskt Tenn.
 Pappas födelsedagsmiddag

 Dagens Vandalorum
 Pappsen

 Pappa och jag håller samma tempo på utställningar. Mamma däremot, där går det långsamt.
 Den här var ju söt
 Jonas Bohlins rum
 De här två finingarna
 En glad en
Och jaaaaaaaaag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar