tisdag 21 februari 2017

Springeri, telefoneri och Kallioeriet

Hejsan från vinterlöparn. Sprang just två varv runt Tölöviken och fick därför göra bilden här under svartvit eftersom jag är så lila i ansiktet. Min iphone tar för övrigt helt värdelösa bilder. Tycker att de blir sämre och sämre för varje dag. Numera ligger bilderna på samma nivå som den där iphone fyran man hade för sex år sedan. Tycker att det är så himla tråkigt att telefoner nu förtiden aldrig förändras. Den här sexan är snart två år gammal och inget revolutionerande har hänt sen dess. När man var ung hände det galna saker med telefoner varje månad. Det var spännande tider. 

Hade egentligen tänkt skriva ett inlägg om hur det är att bo i Kallio med så kom jag på att jag egentligen inte bott så mycket i Kallio. Har mest vandrat gatan ner (bor på Tredje Linjen) och gatan upp till och från metron. Däremellan promenerar jag runt viken med hunden, faschineras av att ingen i området verkar äga bilar eftersom man får parkeringsplats utanför dörren oavsett tid på dygnet. Magiskt. Annars finns det fler alkisar här. I Ullis var alla alkisar föredetta rockstjärnor eller bortglömda schackspelande arvtagare på kvarterskrogen (semiskämt). Här är de lite flera och lite mer kreativa. Häromdagen försökte en av dem att snatta tre entrecoter på alepan. Lite action ändå. 

Mer än så har vi egentligen inte upplevt här. Vi har varit så himla upptagna med att jobba och komma hem och sova att vi helt glömt bort det där med att gå åt fjärde linjen hållet för att testa på det riktiga livet. Ska helt enkelt återkomma om saken när vi skärpt till oss. 

På torsdag åker jag till Köpenhamn på jobbresa för en natt. Annars är programmet för den här veckan ganska öppet. Förutom att jag ska träna och absolut inte spendera några pengar. Försöka i alla fall. 
Nu ska jag äta resten av grönkålspajen med getost jag gjorde igår. Nam. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar