onsdag 21 september 2016

Bridgeteriet

Den senaste Bridget Jones-filmen är fantastisk. Se den! Såg den tillsammans med några flickor igår och vi asgarvade gång på gång. Vill se den igen och helst nu. Så bra!

Dessutom är det få karaktärer jag känner igen mig så mycket i som Bridget Jones. Det där när man snackar för mycket och plötsligt blir allt lite pinsamt och så ska man försöka rädda det hela. Händer mig inte lika ofta nuförtiden som för några år sen men dumt och pinsamt blir det varje gång.


Som när jag spatserade längs med en brygga i Ingå Hamn och fick syn på en halvbekant och gick fram och sa hej. I Finland borde den här halvbekanta anses som någon man hälsar på inte mer. I Mina ögon ska man prata med alla halvbekanta och där stod jag sen och babblade på. Den halvbekanata sa inte så mycket så jag babblade på ännu mer och nämnde bland annat att båten bredvid oss måste vara Finlands absolut fulaste båt och att "Jag inte ens skulle vilja ha den om jag så fick betalt" varefter den halvbekanta såklart fem minuter senare sa hejdå och hoppade in i den strykfula båten. 

Normala människor skulle kanske be om ursäkt eller låtsas som det inte hänt. Jag å andra sidan står där på bryggan och slänger ur mig lines som "Ja, alltså jag har ju inte så bra båtsmak" och "Alla ser ju saker olika, och din båt är kanske inte alls så ful i andras ögon" och "Den är säkert väldig praktisk, annars skulle den inte sett ut sådär" och så vidare. Ja, ibland blir det lite fel. 



2 kommentarer:

  1. Haha jag är nog också lite såndän och det är just sånt jag vill skriva om i chickliten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, yes! Ser så fram emot att läsa!

      Radera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar