söndag 18 september 2016

Sunday Fundayeriet

Så fin dag idag. Hade så gärna varit kvar i Ingå men tyvärr var vi tvugna att ta pick och pack tillbaka till stan efter frullen. Niki skulle jobba så därför kunde vi inte stanna längre. Hade jag inte behövt vara på jobbet imorgon på morgonen hade jag säkert kört tillbaka till landet och varit där en natt till. Men i nuläget känns det lite onödigt. 

Istället tänte jag skippa puppy paraden i Brunssan och städa vårt hem. Det luktade lite surt här när vi kom in genom dörren och jag misstänker att det ligger en blöt strumpa och myser under tvättmaskinen. Usch. 
 Finlandssvenskar brukar tycka att det här är en konstig kombo, men den är ju helt bäst. Kalles på kokt äggmacka är en fantastiskt upplevelse. Testa!
Min faster, granne och min kusins barn satt och fiskade på bryggan på förmiddagen. Jag ville så gärna stanna kvar och hänga med på bryggmyset. En annan dag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar