söndag 18 september 2016

Kvälleriet

Lugn söndagkväll iklädd tight, stor tröja och glasögon. Lagade middag till mig själv och lät bolognesen puttra i över en timme. Ju längre, desto bättre. Sen tog jag turen runt parken med terroristhunden och var gullig nog att kasta pinne i hela 15 minuter. Whatever makes her happy. Nu ska jag fotsätta med min ljudbok och äta bubblig choklad. 

Tänk att för tre år sen hatade jag söndagar. Tror mest det berodde på att jag alltid kände mig så ensam på söndagar. Oftast hade man varit ute och festat dagen innan för att vakna till en dag där alla hängde med sina partners/föräldrar och att det då blev så markant att man inte hade en sådan i sitt liv. Lite sorgligt egentligen. 

Numera tycker jag att söndagar är ganska sköna. Mest för att det inte finns några som helst krav på någonting och att man kan titta på serier hela dagen, eller bara vara. Om det är det man vill förstås. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar