fredag 23 september 2016

Nio seriösa frågerier

Har du ett bra förhållande till dina föräldrar?
Ja, det har jag verkligen. Även om vi bor i två olika länder så hörs vi och ses ofta. För mig är de en fantastisk trygghet och jag vet att de står bakom mig vad som än händer. Är väldigt glad över att få ha dessa två fantastiska typer i mitt liv. Att ha bra föräldrar är verkligen ingen självklarhet och att jag har ett så fint förhållande till dem och har haft förmånen att få växa upp och uppleva en härlig barndom är något som jag är oerhört tacksam över. Tack för det.

Tror du på gud?
Nej, det gör jag inte. Är ateist om något. Är inte döpt men konfirmerad. Gud är lite som bonusar. Man tror på dem först när man ser dem. 


Vill du ha barn?

Just nu har både Niki och jag anti-babyfever. Vi vill väl båda ha barn någon dag. Men just nu, absolut inte. Ge oss några år eller tio. 

När blev du ordentligt sårad senast?
Jag blir jäkligt ledsen när vänner sviker och utesluter en, när man inte blir inbjuden på saker, när jag får den där känslan som vissa kids säkert hade i högstadiet. Har i och för sig insett att alla som någonsin fått mig att känna så inte heller är värda att ha mig som vän. Så är det med den saken :)

Vad är det viktigaste i ett förhållande?

Att man litar på varandra och har roligt. Att man är varandras bästa vän och ser och lyssnar på varandra i vått och torrt. Sen är det såklart härligt att man är kära i varandra. <3

Hur träffade du din nuvarande partner?
Träffade Niki på Ahjos dansgolv vid midnatt för 2,5 år sedan. Vi började prata och jag kände efter 10 min att det här var min man. Dagen efter åkte vi till Ingå, drack vin, bastade, åt god mat och pratade långt in på natten. Sen dess har det inte gått en dag utan att vi hörts. Inga spel, inga töntigheter. Självklara från dag ett. Han är kärleken i livet helt enkelt.

Sugen på Brad Pitt nu när han är singel?

Haha. Nej. Han är gammal och har sex barn? Nej tack.

Vad händer imorgon?

Ska hänga på stan med Jonski och efter det till Y på födelsedagsparty. Bra dag.

Skulle du vilja plastikoperera dig? Vad?

Nej, har aldrig haft något som helst intresse för sådant. Har mycket trevligare saker att bränna pengar på. Så som lampor, skor, framtida hem och vin. Har inte heller några större komplex. Skönt det.


Har du blivit bättre på något de senaste två åren?
Förhandla. Har blivit så mycket bättre på att få min vilja fram till rätt pris och bättre blir jag för varje dag. Allt handlar om självförtroende. 

2 kommentarer:

  1. Älskar er som par! Ni är så fina! <3

    SvaraRadera
  2. Öh var har du nämnt att du hade på mig MIN blus när ni träffades?!

    SvaraRadera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar