söndag 11 september 2016

Where to moveriet?

Nu när vi är inne i det här med att leta nytt hem så funderar vi ganska mycket på vilka områden vi kan tänka oss att bo på. Har ända sedan jag flyttade till Finland bott i antingen Rödbergen eller Ulrikasborg (undantag första fem månaderna då jag bodde på Drumsö). Först på Nylandsgatan hörnet Georgsgatan därefter min minimala etta på Fredriksgatan och numera bor vi femtio meter från Brunnsparken. Jag har alltid gillat de här områdena. Framförallt för att det är så himla fint här men också närheten till havet och att det finns så mycket gröna parker för Milla. 

Vi vill fortfarande bo ganska centralt. För oss är det viktigt att kunna cykla och gå överallt. Att det ska gå snabbt att springa hem och gå ut med hunden för att sedan gå tillbaka till vad man höll på med. Det ska vara någorlunda grönt i närheten så att man kan kvällskissa doge snabbt. Sen vill vi att det ska finnas lite barer och restauranger i närheten och att vi inte ska behöva korsa hela stan för att snabbt ta oss till Ingå. Men jo, vi letar lite överallt. Försöker hitta det som känns som vi. Tänka lite utanför var vi är nu men ändå i närheten. Vi ska se var vi landar till slut. Ska bli jäkligt spännande. Ser i alla fall fram emot ett fashion badrum. Det vi har nu har jag nog kollat klart på. Så skojigt är det inte med rödoreanget kakel. Belive me. 
 Brunssan är nog en himla trevlig park


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar